Wednesday, April 21, 2010

Umpan Power















Salam,

Macam-macam umpan yang teman tengok org pakai di kolam air tawar. Ada pakai pandan, ada strawberry dan ada pisang hanya nak pikat ikan. Tapi umpan power yang menjadi teman rasa adalah pisang awak peram dgn mauripan, tapai, telur dan campuran perisa pisang. Peram sehingga tiga hari bagi masam dan campur roti potong jenama roti sedap atau apa apa jenama pun boleh letak kat mata kail.

Ikan patin dan rohu amat minat akan resipi ni. Dalam pertandingan besar, teman rasa tak pernah bangau mesti ada ranking. Tapi ingat jangan peram didlm keta, bau dia penuh satu keta masam giler bang .

Cuba la mungkin umpan ni boleh menjadi kot. Kalau guna umpan ni untuk malam sesuai utk patin. Kalau rohu guna utk siang tapi kalau dah power siang malam pun menjadi, Buat masa ni teman tengah dok kaji umpan yang lebih power.

Kalau abang2 kat luar sana ada umpan yg power2 nak share dgn teman, silalah tinggal jejak di sini yer...

8 comments:

  1. salam...blog yg bermanfaat...saya tertarik dgn umpan power...macam mana dgn sukatannya...satu lagi tapai ubi ke tapai pulut?

    ReplyDelete
  2. salam...blog yg bermanfaat...saya tertarik dgn umpan power...macam mana dgn sukatannya...satu lagi tapai ubi ke tapai pulut?

    ReplyDelete
  3. smua tu nk cmpurkan atau asing2kan?
    main dasar atau timbul?

    ReplyDelete
  4. Ape beza lilit pisang dgn sos pisang peram ni??

    ReplyDelete
  5. klu setakat bg tau jek tp tk nk bgtau cara dan sukatan nk buat baik tk pyh bagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm ni pnye org pon ade.xtau berterima kasih.. puii.

      Delete
    2. oklh dia bg ramuan .. jgn dok hina2 .. pandai2 setting sendiri ...

      Delete
  6. Bro lau susah sgt bli je roti buku pastu potong dadu pastu campur je dgn 3 ttup emulco stwrberry n 1ttup perisa ros.....goncang bekas smpai sebati....cangkuk kt mata kail pastu jalannnn.....insyAllah jdi...

    ReplyDelete